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ペルーとの国際交流 2日目「International exchange with Peru (Day 2)」

2024年9月17日

911()二日目

午前中にペルーの生徒たちが理科、武道、音楽、国語の授業に参加しました。

ペルーの生徒諸君は、国語の時間に習字、武道の時間に剣道を体験し、礼儀作法など日本の文化について学んでいたようです。

授業時間にホストファミリーの生徒が主となってペルーの生徒諸君に積極的に話しかけたり、教室掃除を一緒に行なったりして、ペルーの生徒たちとコミュニケーションをとる回数が多くなるに従って、生徒諸君はクラスメイトの一員という意識も昼食時の机を円形にして全員の顔が見えるように食事を取る生徒たちの行動に、できるだけ多くの時間をペルーの生徒諸君と共有したいという思いが表れていました。

 午後からペルーの生徒諸君は、崇城大学の施設を見学後、中学校の空手部や高校の相撲部の活動を見学しました。この部活動見学には、文徳中の文化部が同行しました。空手部見学では、型「燕飛(エンピ)」の後半を中学生が英語を使って説明を行いました。また相撲部見学では、廻しを締めた体格の良い高校生の姿に彼らは圧倒される生徒もいましたが、ペルーではできない経験をすることができたと大変喜んでくれました。

 

During the morning, the Peruvian students participated in science, kendo, music, and Japanese class. Through practicing calligraphy in Japanese class and kendo in PE class, they were able to learn about Japanese culture, such as etiquette.

During class, the students who were part of the host families took the lead in actively talking to the Peruvian students, cleaning together, and as they communicated with the Peruvian students more and more, the students also began to feel like they were park of their school. At lunch time, the students pushed their desks into a circle so that they could see everyone’s faces, showing their desire to spend as much time with the Peruvian students as possible.

In the afternoon, after the Peruvian students toured the facilities at Sojo University, they went to watch the junior high school’s karate team and the high school’s sumo team’s practice. During the tour of the karate club, junior high school students gave a demonstration in English of the second half of the kata “Enpi.” During their tour of the sumo club, some students were intimidated by the well-built high school students wearing mawashi (sumo wrestling belts), but they were also very pleased to have had an experience that they could not have had in Peru.

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